12 mayo 2008

Mint : la credibilidad no entiende de atajos

En febrero de 2007 nació en la India el diario económico Mint, una empresa conjunta de Hindustan Times Media y The Wall Street Journal. Un año más tarde, su director Raju Narisetti destaca como uno de los principales logros de la nueva publicación no sólo el incremento de la difusión - de los 80.000 ejemplares iniciales a los 122.000 actuales - sino la mejora en las prácticas periodísticas destinadas a preservar la integridad y calidad de sus informaciones en un mercado donde los "sobrecogedores" y la mediocridad parecen abundar.
"As regular readers of Mint know, from Day 1, we have had a clearly stated policy of correcting any errors we make in the paper. In the early days of, some people would look at our daily Corrections & Clarifications box on Page 2 and wonder if Mint makes a lot of mistakes. My response was and is to say: “Not really. We are the only ones that own up to our mistakes.”

"In doing all this, we will maintain a clear barrier between news and views, as well as between our journalism and our advertisers. You must be able to trust that our news, analysis, perspective and interpretation are honest and not guided by hidden agendas. And we will build on the trust you have reposed in us so far."

"It's not an easy sell per say, but it's worth doing it because I think long term credibility of the industry is much more important than taking shortcut measures."
Más información, aquí.

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